Internationaal erkend diploma behaald
Oud-leerlingen tweetalig onderwijs getrakteerd op English high tea
Vijf of zes jaar zijn leerlingen van tweetalig onderwijs (tto) intensief bezig geweest met de Engelse taal en cultuur. Op vrijdagavond 22 september ontvingen de geslaagde havo- en vwo-leerlingen van schooljaar 2022-2023 hun tto-diploma’s. Onder het genot van een English style high tea hebben de oud- leerlingen verhalen over de eerste periode na de middelbare school met elkaar, en hun docenten, kunnen delen.
Op vrijdagavond 22 september was de aula van Metameer Stevensbeek feestelijk versierd. Oud-leerlingen en hun trotse ouders kwamen met blije gezichten binnen. Een kleine reünie vond plaats van de havo 5- en vwo 6-leerlingen van het tweetalig onderwijs van vorig schooljaar. In juli ontvingen zij al hun schooldiploma maar daarnaast hebben zij ook met succes het internationaal pré-academisch programma afgerond. Met het wereldwijde erkende International Baccalaureate-diploma startten zij goed voorbereid met hun studie aan het hbo of de universiteit.
Tweetalig onderwijs in Stevensbeek
Na vijf of zes jaar intensief bezig zijn met de Engelse taal, met onder andere het kritisch en analytisch bestuderen van teksten en literaire werken, namen de leerlingen deel aan het IB-examen en behaalden zij allen het IB-diploma. Zij ontwikkelden een hoog niveau van de Engelse taal.
Naast het IB-programma volgden de tto-leerlingen ook een cursus Cambridge Global Perspectives, waarin onderzoeksvaardigheden worden geperfectioneerd. Ook namen veel leerlingen deel aan een internationaal georiënteerde stage of uitwisseling waarin ze nieuwe culturen ontdekten en meer leerden over hun eigen interesses, overtuigingen en waarden.
Hoogwaardig niveau
Docent Sylvia Bates: “Vol trots kijk ik naar deze leerlingen. Zij hebben laten zien dat ze een hoogwaardig niveau van Engels hebben ontwikkeld en dat ze klaar zijn voor een internationale studie in Nederland of het buitenland. Een mooie prestatie!”
Op de foto: Tto-leerlingen in Stevensbeek vieren het slagen voor tweetalig onderwijs.
Fotograaf: Joep Gilissen