mmmEggies verstoppen roze eieren in heel Nederland

 
Vrijdag 9 oktober, de tweede vrijdag in oktober, is het Wereld Ei dag. Dit jaar verstoppen de mmmEggies, kippenboerinnen die het Nederlandse ei promoten, weer grote roze eieren in heel Nederland. De vinder van het ei wint een mooie prijs.

Op Wereld Ei dag verstoppen ze nog een gouden ei. Die vinder wint de hoofdprijs.

Ook in het Land van Cuijk worden roze eieren verstopt. Meer hierover hoor je a.s. maandag in het radioprogramma Goedemorgen Land van Cuijk met Mientje Wever.

De actie was vorig jaar in de aanloop van Wereld Ei dag een groot succes. “We verstoppen op de meest onverwachte plekken grote roze eieren. Door heel Nederland, in de stad en op het platteland. De vinder krijgt, na het plaatsen van een foto van het ei en de vindplaats, een mooie prijs van de mmmEggies”, zegt Carla van de Kruys, legpluimveehoudster in Weert en lid van de werkgroep Wereld Ei dag van de mmmEggies.
 
Hints
Maandag 5 oktober geven de mmmEggies op social media hints over de verstopplaatsen. Wat er in het ei zit, blijft geheim. Na Wereld Ei dag maken de mmmEggies dit bekend op hun facebookpagina.
 
Op vrijdag 9 oktober, Wereld Ei dag, volgt nog een hint op social media over de vindplaats van het gouden ei. Deze vinder krijgt een extra grote prijs.
 
Wereld Ei dag
Iedere tweede vrijdag van oktober is het Wereld Ei dag. Een dag waarop het ei centraal staat en de voedende waarde van eieren extra aandacht krijgen. Eieren zijn sinds jaar en dag een betaalbare bron van voeding voor vele mensen op de hele wereld.
 
De mmmEggies willen met deze actie het ei als gezond, lekker en betaalbaar voedsel onder de aandacht brengen. “Iedereen kan met eieren veel gevarieerde en lekkere gerechten maken, zowel voor ontbijt, lunch, diner of als tussendoortje. En elke dag een ei mag,” zegt Carla van de Kruys.
 
De mmmEggies werken samen met Stichting Blij met een Ei. Deze stichting geeft voorlichting over de legpluimveehouderij en stimuleert de dialoog tussen sector en consument. De mmmEggies promoten het ei richting consument via social media, evenementen en beurzen.