Het ABN AMRO kantoor in Boxmeer, sluit per 7 mei 2021

Steeds meer klanten van ABN AMRO regelen hun bankzaken via de ABN AMRO app, Internet Bankieren en Beeldbankieren.

Voor klanten is het steeds minder noodzakelijk om een bankkantoor te bezoeken. Als gevolg neemt het aantal
klanten dat een bankkantoor bezoekt elk jaar verder af. Daarom sluit ABN AMRO dit kantoor.

Persoonlijk bankieren in een digitale omgeving.

Klanten regelen hun bankzaken waar en wanneer het hen uitkomt. Het aantal klanten (ook ouderen) dat kiest
voor online bankieren is door Covid-19 in een verdere stroomversnelling geraakt. Het afgelopen jaar had de bank
voor het eerst meer dan één miljard klantcontacten via de digitale kanalen. Persoonlijk bankieren via de digitale
kanalen is voor ABN AMRO een speerpunt. Daarom blijft ABN AMRO ook de komende jaren investeren in
verdere optimalisatie van de online dienstverlening.

Kantoorbezoek en geldautomaten
Als een kantoorbezoek nodig of gewenst is, kunnen klanten terecht bij het kantoor in Nijmegen: Keizer Karelplein
33. Of bij één van de andere kantoren in Nederland. Klanten kunnen de voor hen dichtstbijzijnde ABN AMRO
kantoren en geldautomaten op de website van ABN AMRO vinden. ABN AMRO-klanten kunnen ook geld
opnemen, geld storten en sealbags storten bij de geldautomaten van Geldmaat. Op de website van Geldmaat
vinden klanten de dichtstbijzijnde automaten van Geldmaat.

Op afspraak
Op de kantoren werkt ABN AMRO op afspraak. Als klanten een kantoor willen bezoeken, kunnen ze telefonisch
een afspraak maken via 088 – 226 26 35 (gebruikelijke belkosten). Zo ontvangt de bank klanten op het moment
dat het klanten het best uitkomt en hoeven ze niet te wachten. De sluiting van het kantoor in Boxmeer heeft geen
directe gevolgen voor de medewerkers. De huur van het kantoorpand is opgezegd.

Advies via Beeldbankieren
Klanten die face-to-face contact met een adviseur willen, kunnen op de website van ABN AMRO een afspraak
maken voor een adviesgesprek via Beeldbankieren. Een persoonlijk, online videogesprek, waar en wanneer het
de klant uitkomt. Het gebruik van Beeldbankieren neemt steeds verder toe. De bank ervaart dat klanten van alle
leeftijden het prettig vinden om via een online videoverbinding een persoonlijk adviesgesprek te voeren met een
professioneel adviseur van ABN AMRO. Voor een hypotheekgesprek kiest 93 procent van onze klanten al voor
Beeldbankieren. De bank verwacht dat het aantal adviesgesprekken via Beeldbankieren de komende jaren
verder toeneemt.

Telefonisch contact
Klanten kunnen ook telefonisch contact opnemen met ABN AMRO via 0900 – 0024 (gebruikelijke belkosten).
Medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00
uur tot 17.30 uur. Op zon- en feestdagen is dit informatienummer gesloten.
Financiële zorgcoach voor oudere en minder mobiele klanten
Een grote meerderheid van de oudere en minder mobiele klanten regelt bankzaken online. Er is een groep
klanten die wel extra ondersteuning nodig heeft. Zij kunnen terecht bij de financiële zorgcoach. De financiële
zorgcoach helpt klanten in de eigen omgeving of (eventueel) op locatie. Bijvoorbeeld bij het leren omgaan met
Internet Bankieren en mobiel bankieren via de ABN AMRO app. Klanten die daar behoefte aan hebben, krijgen
ondersteuning bij het nemen van financiële beslissingen of het praktisch organiseren van de bankzaken.
Bijvoorbeeld bij het op orde brengen van rekeningen. De financiële zorgcoach van ABN AMRO in Boxmeer en
omgeving is te bereiken via het algemene telefoonnummer van ABN AMRO.

Afdeling Persvoorlichting
Gratis cursus
ABN AMRO biedt klanten die meer willen weten over Internet Bankieren, de ABN AMRO app of Beeldbankieren
een gratis cursus online bankieren aan. Klanten kunnen zich hiervoor aanmelden via abnamro.nl/cursus of bellen
naar 0900 0024.