Blij met een Ei partner Nationaal Schoolontbijt 2021

De 19e editie van het Nationaal Schoolontbijt vindt plaats van 1 tot 5 november. Een half miljoen kinderen op 2500 basisscholen doen mee. Dit jaar onder de noemer ‘Altijd een gezond ontbijt!’ Blij met een Ei is dit jaar voor de tweede keer partner van het Nationaal Schoolontbijt en sponsort gekookte eieren.
Het startsein voor het Nationaal Schoolontbijt is maandag 1 november in de Kuip in Rotterdam met de officiële aftrap door Nederlands bekendste straatvoetballer Soufiane Touzani, de pionier van het freestyle voetbal en ambassadeur van het Nationaal Schoolontbijt.

Een mooi begin van een week met als thema: ‘Altijd een gezond ontbijt!’ In de ontbijtweek schuiven kinderen in heel Nederland op school aan tafel voor een gezond ontbijt en een les over de beste start van de dag. “Blij met een Ei en de mmmEggies vinden het belangrijk om het ei positief onder de aandacht te brengen en de juiste informatie over kippen en eieren uit te dragen. Daarom zijn wij partner van het Nationaal Schoolontbijt”, zegt Hugo Bens, voorzitter Stichting Blij met een Ei.

Gezond ontbijtpakket

Het uitgebreide pakket is elk jaar een schoolvoorbeeld van een gezond ontbijt. Blij met een Ei wil de kinderen graag meegeven dat een ei duurzaam, gezond, betaalbaar en een makkelijk product voor iedereen en voor elk moment van de dag is. In elk ontbijtpakket zit een doosje met 6 gekookte eieren.
Het ontbijtpakket voldoet zoals altijd aan de richtlijnen van het Voedingscentrum. Dat is de garantie voor een gezonde start van de dag.

Foto’s delen

Stichting Blij met een Ei vraagt schoolklassen maar ook kippenboeren om foto’s van schoolkinderen die een heerlijk eitje eten te delen. Onder de inzenders wordt een leuke prijs verloot. Stuur de foto’s naar 06 – 10 88 68 44 of naar secretariaat@blijmeteenei.nl.
Stichting Blij met een Ei werkt samen met de mmmEggies, kippenboerinnen die het Nederlandse ei promoten. Deze stichting geeft voorlichting over de legpluimveehouderij en stimuleert de dialoog tussen sector en consument. De mmmEggies promoten, samen met Blij met een Ei, het ei richting consument via social media, evenementen en beurzen.